Zajęcia |
Wpisany przez Administrator |
piątek, 29 lipca 2011 13:32 |
JĘZYK ANGIELSKI Pani Jolanta Bator Magister wydziału filologii włoskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów na wydziale Nauczycielskiego kolegium Języka Angielskiego UW. W roku 2008 współautorka podręcznika metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego.
TANIEC
PROGRAM ZAJĘĆ TANECZNYCH "Słoneczka" - mini disco Zajęcia ruchowe mające na celu udoskonalenie motoryki dużej, pamieci ruchowej, naśladowania gestów, rozpoznawania rytmów. Zajęcie prowadzone są w oparciu o zabawy ruchowe do utworów znanych i bliskich dzieciom. "Krasnale" - tańce ludowe Poza zajęciami umuzykalniającymi i rozwijającymi fizycznie, wprowadzone zostaną dwa tańce ludowe - poleczka i krakowiak. Opracowane choreografie pozwolą na dalsze udoskonalenie pamięci ruchowej, zapoznanie z nowymi rytmami i wprowadzenie pierwszych zasad techniki tanecznej. "Smerfy" - taniec towarzyski Podstawowe kroki poszczególnych tańców (cha-cha, walc angielski, walczyk, disco swing) pozwolą na zapoznanie dzieci z różnymi rytmami w muzyce tanecznej, rozwinięcie w znacznym stopniu umiejętności zapamiętywania ruchów i gestów rozpoznawania poszczególnych tańców. Na zajęciach rozwijana będzie także umiejętność współpracy w parze.
Harmonogram "Zwierzyńca" dostępny w placówce, na tablicy ogłoszeń.
Pani Ilona Wietocha Zajęcia prowadzone są z dyplomowanym instruktorem teatralnym z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, mgr nauk o rodzinie z przygotowaniem pedagogicznym.
W ramach programu zajęć teatralnych otwieramy dziecko na świat teatru, który jest w nim samym.
Zajęcia wpływają na wszechstronny rozwój dziecka:
ZABAWY JĘZYKOWE I ĆWICZENIA DYKCJI- poprawiają jakość wymowy
ĆWICZENIA RUCHOWE- usprawniają motorykę dziecka
BAJKI I OPOWIADANIA- zapoznają z bogactwem literatury polskiej i światowej
DRAMA- umożliwia swobodną ekspresję, dodaje śmiałości, pobudza wyobraźnię
IMPROWIZACJE, SCENKI I GRY INTEGRACYJNE- pogłębiają umiejętność współpracy w grupie oraz okazywanie szacunku sobie i innym
DZIAŁANIA PLASTYCZNE-rozwijają zdolności manualne
TEATR KUKIEŁKOWY, PACYNEK, CIENI, PANTOMIMA- dziecko poznaje różne rodzaje teatru
KOSTIUMY, EFEKTY DŹWIĘKOWE I MUZYKA- dodatkowo uatrakcyjniają zajęcia
NAZYWANIE I WYRAŻANIE EMOCJI- wpływa pozytywnie na psychikę dziecka
AKCEPTACJA- nastawianie afirmujące podczas zajęć buduje poczucie bezpieczeństwa
Ukończyłem Instytut Studiów nad Rodziną w Łomiankach – na Wydziale Teologicznym (Uniwersytet Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). Jestem nauczycielem religii. Prowadzę katechezę wg programu dr hab Elżbiety Osewskiej i ks.dr hab. Józefa Stali. W swoich zajęciach z dziećmi staram się łączyć zabawę z nauką - tak by dzieci zyskały konkretną wiedzę religijną, a jednocześnie bawiły się przy tym i w ten sposób lepiej przyswajały przekazywane informacje. Ważna dla mnie jest nauka postawy podczas modlitwy w kościele a także przekazywanie prawd wiary na tle codziennych czynności i sytuacji życiowych. Pan Wojtek Masny
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Dyplomowany instruktor tańca i gimnastyki korekcyjnej. W latach 1992 - 2009 prowadziłam zajęcia gimnastyczne (rozciągające, usprawniające, aerobowe, poprawiające koncentrację i koordynację ruchową) z dziećmi i młodzieżą wyczynowo uprawiającą taniec towarzyski. Po rozszerzeniu uprawnień zajęłam się również prowadzeniem zajęć gimnastyki korekcyjnej i kompensacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Od września 2013r zajęcia gimnastyki korekcyjnej poszerzamy o elementy RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE. Jest to efektywna metoda posługiwania się RUCHEM jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka. Metoda ta daje pozytywne efekty, ale przede wszystkim dużo radości i uśmiechu.
CERAMIKA
Zakład Ceramiki Szlechetnej Irmina Zajęcia artystyczne dla dzieci, które lubią prace manualne i nie boją się rączek pobrudzić :) Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach. W pierwszym odbywa się lepienie przedmiotów z gliny plastycznej. Niewątpliwie jest to dla dzieci największą atrakcją. Co prawda akt tworzenia dzieła bywa trudny i długotrwały, ale efekty są zawsze satysfakcjonujące. Tym bardziej, że jedynym ograniczeniem w formowaniu dzieła są granice wyobraźni dziecka. Drugi cykl to malowanie farbami wypalonych przedmiotów. Możliwości artystycznego uzewnętrznienia się są również nieskończone, bo wzornictwo zależy wyłącznie od fantazji małego mistrza. Tak powstają wielkie dzieła małych mistrzów!
Zajęcia są tematycznie powiązane z rytmem przedszkolnym, np. w czasie Świąt Bożego Narodzenia lepimy bałwanki, choinki, aniołki; nasze psiaki na Dzień Psa; koszyczki w czasie poprzedzającym Święta Wielkanocne itd. LOGORYTMIKA Pani Marta Kozdrój
"Studiując filologię polską od początku wiedziałam, że spośród specjalności to właśnie logopedia interesuje mnie najbardziej. Teraz- jako czynnie pracujący logopeda- mam satysfakcję dobrze dokonanego wyboru. Dlaczego? ...ponieważ praca z dziećmi daje mi wiele radości ...ponieważ poszukiwanie nowych rozwiązań, stawianie sobie za cel pomoc maluchom to coś, co bardzo mnie motywuje ...ponieważ ich uśmiech, gdy po raz pierwszy udaje im się wypowiedzieć zaburzoną głoskę lub osiągnąć pierwszy mały sukces w terapii jest dla mnie bezcenny ...ponieważ zadowolenie rodziców z postępów ich dzieci jest dla mnie sprawą tak ważną, jak postępy w nabywaniu umiejętności mojego własnego dziecka. Taka też jest moja idea: "Traktować inne dzieci tak, jak chciałabym, by moje dziecko było traktowane przez wszelkiego rodzaju specjalistów".
Zajęcia, które prowadzę są ciekawe i zawsze dostosowane do wieku i potrzeb pacjentów. Liczę także na współpracę z rodzicami, która to w dużym stopniu pomoże poprowadzić mi skuteczną terapię."
KARATE
Pan Gracjan Plata
"Karate jest moją pasją od ok 20 lat. Zaczynałem właśnie w wieku przedszkolnym i do dziś mój zapał i fascynacja tym sportem nie zmalały. Doświadczenie w pracy z dziećmi zbierałem latami w Akademii Dalekowschodnich Sztuk Walki Jissen z Otwocka, gdzie jestem instruktorem. Codziennie mam styczność z dziećmi na treningach, a także prowadzę zajęcia na obozach sportowych. Z dziećmi w wieku przedszkolnym ćwiczę od 4 lat., obecnie prowadzę treningi w przedszkolach na terenie Otwocka i Warszawy.
Posiadam pierwszy stopień mistrzowski w Karate 1 Dan (Czarny Pas). Ukończyłem także studia związane z Zarządzaniem Sportem i posiadam legitymację instruktora wydaną przez Ministra właściwego do spraw kultury fizycznej i sportu."
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po 30min. Trening składa się z krótkiej rozgrzewki, w trakcie której wykonujemy ćwiczenia mające na celu poprawę koordynacji oraz przygotowanie do zasadniczej części treningu. Moim głównym celem jest zaszczepienie w dzieciach chęci do uprawiania sportu oraz poprzez zabawę nauczenie dyscypliny w grupie.
ZAJĘCIA SPORTOWE Pan Łukasz Kochański Zajęcia sportowe w naszym przedszkolu prowadzi trener p. Łukasz Kochański. Podczas zajęć z dziećmi bazuje na holenderskich rozwiązaniach treningowych i organizacyjnych. Proponuje przedszkolakom edukację przez sport, który nie naciska na osiąganie najlepszych wyników, lecz na kształtowanie estetyki ruchu i zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w grach zespołowych przy użyciu piłki. Dzieci w czasie zajęć mają do dyspozycji sprzęt sportowy dostosowany do swojego wieku. Zajęcia sportowe to również mini gry i zabawy mające na celu kształtowanie charakteru oraz współzawodnictwa sportowego w duchu „fair play”.
OPIEKA PSYCHOLOGICZNA Na początku każdego roku przedszkolnego w przedszkolu przeprowadzane są przesiewowe badania psychologiczne. Ponadto przedszkole jako placówka oświatowa świadczy opiekę psychologiczną zgodnie z ustawą o systemie oświaty.
W roku przedszkolnym 2014/2015 przedszkole współpracuje z psychologiem Panią Weroniką Pająk. |